Leveranstider

Normala leveranstider inom Sverige är 1-7 arbetsdagar. Alla paket skickas med PostNord till närmaste ombud eller hemleverans till dörren. Avisering sker via E-post och SMS. Vid eventuell försening kontaktar vi dig och du har då rätt att häva köpet.

 

Fraktkostnader:

·      PostNord Närmaste ombud                          59kr

·      PostNord Hemleverans                                159kr

·      PostNord (Danmark, Finland)                       129kr                                 

 

Alternativ leveransadress

Har du tidigare använt dig av Klarna som betaltjänst kommer dina uppgifter automatiskt att fyllas i vid utcheckning. Det går att ändra dina uppgifter (namn, adress, e-post, tfn) hos Klarna genom att klicka på "ändra" vid utcheckningen.

 

Ej uthämtat paket

För paket som inte hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 300 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

 

Orderbekräftelse & leveransbekräftelse

När du genomfört ditt köp får du en orderbekräftelse via E-post och när varorna lämnar vårt lager får du en leveransbekräftelse.

 

Priser och moms

Priserna på våra varor anges i svenska kronor inklusive moms. Momsen är 6% för alla böcker, 12% för alla livsmedel och 25 % moms på övriga produkter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering.

 

 

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via E-post. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 

Ångerrätt

Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler är den lag som reglerar ångerrätten och anger följande undantag:

·      Varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla, till exempel livsmedel

·      Varor som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten

 

Vi kan därför inte godkänna returer av livsmedel.

 

 

Reklamation

Det är viktigt för oss att du är nöjd med dina produkter! Hör därför av dig till kundservice kundtjänst@ungerskmat.se så fort som möjligt om du är missnöjd. Tala om varför du är missnöjd och bifoga en eller flera bilder på produkten. Ange också ditt ordernummer!