Allmän information

Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning hos UngerskMat.se. Avtal ingås mellan dig som konsument och företaget Retail Corner (Organisationsnummer 969673-3931). 

 

Leveranstider

Normala leveranstider inom Sverige är 1-3 arbetsdagar men vi reserverar oss för upp till 7 arbetsdagar. Från perioden Black Friday till Jul & Nyår är leveranstiden ca 2-7 arbetsdagar. Alla paket skickas med Postnord till närmaste ombud eller hemleverans till dörren. Avisering sker via E-post eller SMS. Vid eventuell försening kontaktar vi dig och du har då rätt att häva köpet.

 

 

Fraktkostnader

·      Postnord Ombud                           fr. 69kr

·      Postnord Hemleverans                 fr. 129kr                           

 

 

Dina kontaktuppgifter och leveransadress

Har du tidigare använt dig av Klarna som betaltjänst kommer dina uppgifter automatiskt att fyllas i vid utcheckning. Det går att ändra dina uppgifter (namn, adress, e-post, tfn) hos Klarna genom att klicka på "ändra" vid utcheckningen.

 

 

Ej uthämtat paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten. För paket som inte hämtas ut debiteras en returavgift. Avgiften motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottaga det i retur. Om köpesumman överstiger 300 kronor debiteras en returavgift på 300 kronor. Om köpesumman understiger 300 kronor debiteras varornas värde. Paket hos ombud returneras till oss efter 7 dagar.

 

Orderbekräftelse & leveransbekräftelse

När du genomfört ditt köp får du en orderbekräftelse via E-post och när varorna lämnar vårt lager får du en leveransbekräftelse. Du som kund får ett separat aviseringsmail från Postnord med en spårningslänk till din försändelse. Observera att Postnord skickar avisering via SMS när paketet finns att hämta hos ombudet. Kontrollera därför att ditt telefonnummer stämmer innan du genomför ditt köp!

 

Priser och moms

Priserna anges i svenska kronor inklusive moms. Momsen är 6% för alla böcker, 12% för alla livsmedel och 25 % moms på övriga produkter. Våra priser är marknadsmässiga och vi följer konsumentprisindex för livsmedel och förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering.

 

Transportskador

Om en transportskada uppstår ber vi dig göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post kundtjänst@ungerskmat.se med en eller flera bifogade bilder på skadan. Vi följer Konsumentverkets riktlinjer och anmälan skall göras inom skälig tid efter att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Därför är det viktigt att du som konsument avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 

Ångerrätt

Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler är den lag som reglerar ångerrätten och anger följande undantag:

·      Varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla, till exempel livsmedel

·      Varor som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten

 

Vi kan därför inte godkänna returer av livsmedel.

 

 

Hållbarhet & Bäst före-datum

Våra varor har minst 30 dagars hållbarhet från att de lämnar vårt lager för leverans. Om du som kund har särskilda önskemål eller specifika frågor kring hållbarhetsdatum, förvaring eller produkter ber vi dig att kontakta vår kundservice på kundtjanst@ungerskmat.se.

 

Vid kortare hållbarhetsdatum tillämpas oftast prisavdrag eller kampanjer och framgår på respektive produktsida.

 

Vi ansvarar för produkternas hållbarhet under transporten med Postnord! 

 

Reklamation

Det är viktigt för oss att du är nöjd med dina produkter! Hör därför av dig till oss på kundtjänst@ungerskmat.se så fort som möjligt om du är missnöjd. Tala om varför du är missnöjd och bifoga en eller flera bilder på produkten. Ange också ditt ordernummer!