Leveransvillkor

 

Fraktkostnad  59:- kr inkl. moms, FRI FRAKT VID KÖP ÖVER 799:-kr med DB Schenker till ditt närmaste ombud Fraktkosnnaden visas tydligt i kassan. 

-Ej uthämtat/mottaget paket :  Paketet ligger kvar 14 dagar på utlämningsstället sedan går det i retur till oss. Om paketet går i retur till oss debiterar vi en avgift på 250 kr inklusive moms. 

 

Speditorer

 

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

 

Leveransbekräftelse                                                                                                                                                                           

 

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

 

Transportskador

 

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.